۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۲۶۵۸۰
حجت الاسلام مازنی در گفت‌وگو با رسا:

وحدت با شعار محقق نمی شود | علمای اسلام وحدت عملی داشته باشند

وحدت با شعار محقق نمی شود | علمای اسلام وحدت عملی داشته باشند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که وحدت با حرف و شعار محقق نمی شود، گفت: علمای اسلام و مسلمانان باید با اقدامات عملی وحدت اسلامی را تقویت کنند.
حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص اهمیت «هفته وحدت» اظهار داشت: امروز در مسیر ایجاد وحدت بین مسلمانان باید از مرحله حرف عبور کرده و اقدامات عملی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: علمای شیعه و سنی در عملی کردن منطق وحدت نقش بسزایی دارند. برای مثال در روز‌هایی که مسلمانان با یک هدف خاص در گردهمایی‌های مختلفی همچون روز قدس شرکت می‌کنند، بهتر است به جای اقامه دو نماز جماعت جداگانه، یک نماز جماعت وحدت آفرین در سراسر جهان اسلام به امامت یکی از علمای شیعه و یا سنی خوانده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم مرزبندی علمای شیعه و سنی با جریانات افراطی، بیان داشت: علمای جهان اسلام باید مرزبندی خود را با جریانات افراطی همچون داعش اعلام کرده و همچنین اسلام واقعی را در برابر اسلام افراطی به جهانیان معرفی کنند.

حجت الاسلام مازنی با اشاره به نفوذ تفکر داعش در برخی از کشورهای جهان، بیان داشت: جریان افراطی داعش با نفوذ خود در برخی از جوامع مسلمان و حتی غربی توانست تفکر خود را گسترش دهد. این جریان افراطی چنان از ظرفیت فضای مجازی بهره گرفت که برخی از جوانان ادیان دیگر را از اروپا جذب کرد.

وی ادامه داد: داعش در فضای مجازی نیز دست به گسترش خشونت زد و انواع جنایات خود را در بستر اینترنت به مخاطبان خود ارائه کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: داعش اسلام را ضد دموکراسی، لیبرالیسم، اصل تفکیک قوا و نماد‌های مدرنیسم معرفی کرد و در نتیجه هرکسی که طرفدار این تفکرات بود را نیز تکفیر و به قتل رساند. نکته عجیب در رفتار داعش این بود که آن‌ها برای اعمال و احکام جنایتکارانه خود بدون هیچ محکمه و یا حکم مستندی پیش می‌رفتند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تفکر متحجر داعش به یک جوان گمراه مسیحی اجازه می‌داد تا یک ساختمان و یا مرکز خرید را با جمعیت داخل آن منفجر کند، آن هم به این دلیل که در آن مکان افرادی حضور داشتند که مخالف آموزه‌های داعشی بودند.

وی گفت: برخی دیگر از مسلمانان با تفکرات غربی‌ها مخالف هستند، اما هرگز دست به انجام چنین جنایاتی نمی‌زنند.

علمای اسلام آموزه های اسلامی را برای جهان تبیین کنند

حجت الاسلام مازنی تاکید کرد: از زمان ظهور اسلام، مساله «ترور» به طور کل برای مسلمانان منع شده است. علمای اسلام امروز وظیفه دارند این آموزه دینی را به تمامی مردم جهان معرفی کرده و دست به روشنگری بزنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با مهم خواندن ظرفیت فضای مجازی، اظهار داشت: علما و شخصیت‌‎های برجسته و تاثیرگذار در جهان اسلام وظیفه دارند در بستر فضای مجازی، اسلام واقعی را به جهان معرفی کنند. در هفته وحدت نیز باید تلاش کنند تا موج سنگین تروریسم را که به اسلام نسبت داده شده است را نیز بشکنند.

وی با مهم خواندن وظیفه علمای اهل سنت، گفت: علمای اهل سنت وظیفه دارند مرزبندی خود را در مقابل داعشی که خود را پیرو خلافت و تسنن می‌دانست، مشخص کنند. علمای اهل سنت باید مشخص کنند داعشی که مدعی سنت خلفا و رسول خدا بود، ارتباطی با اهل سنت واقعی نداشته است.

حجت الاسلام مازنی یادآور شد: تفکر داعشی، شیعیان را مرتد و محکوم به اعدام می‌دانست و حتی در جریان تصرف مناطقی از خاورمیانه، اگر پیروان اهل کتاب با آن‌ها مخالفت می‌کردند، ایشان را تنها به اسیری و کنیزی می‌بردند، اما شیعیان مخالف خود را بدون هیچ محکمه‌ای به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل می‌رساندند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از برخی اختلاف افکنی‌ها در داخل کشور، بیان داشت: برخی از عناصر افراطی در جهان تشیع و حتی در داخل کشور، به نام ولایت و اهل بیت(ع) به مقدسات اهل سنت توهین می‌کنند. این اقدامات سرمنشأ اتفاقات ناگواری در جهان اسلام می‌شود که نمونه آن در اعترافات «عبدالمالک ریگی» وجود داشت. ریگی اعتراف کرده بود که وقتی تیم‌های تروریستی وی انگیزه خود را برای انجام جنایت از دست می‌دادند، وی سخنرانی‌ها و مراسمات توهین به بزرگان اهل سنت را برای یاران خود پخش می‌کرد تا آن‌ها با تنفر بیشتر دست به جنایت علیه شیعیان بزنند.

وی تصریح کرد: باید با یاوه‌گویی های برخی از افرادی که حتی معمم هستند و خود را نیز متعلق به حوزه‌های علمیه می‌دانند برخورد مناسب شود؛ بدون شک در این موضوع تذکر ساده به برخی از روحانیون و منبری‌هایی که این رفتار‌ها را دارند کفایت نمی‌کند.

حجت الاسلام مازنی ادامه داد: این هتاکی‌های موجبات به شهادت رسیدن بسیاری از هموطنان و شیعیان را در جهان فراهم می‌کند. علاوه بر این این گونه اقدامات به طور کامل با نظرات مقام معظم رهبری منافات دارد، زیرا ایشان به شدت با توهین به بزرگان اهل سنت مخالف هستند.

نماینده مردم تهران در بهارستان گفت: اقدامات توهین آمیز نسبت به بزرگان اهل سنت خلاف عقل، نظر مقام معظم رهبری و بسیاری از علمای بزرگ جهان تشیع است.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان با حساس خواندن مقطع کنونی برای جهان اسلام، عنوان داشت: امروز جهان اسلام شبیه به یک خانواده واحد است که در مقابل دشمن ایستاده و مسلمانان نباید در داخل این خانواده اختلاف افکنی کنند.

حجت الاسلام مازنی در پایان گفت: اختلاف افکنان و توهین کنندگان به بزرگان شیعه و سنی بزرگترین مانع برای امر وحدت هستند و باید با تمامی این افراد به شدت برخورد شود. /۸۵۶/ت301/ق
ارسال نظرات